Dansk/svensk pr-alliance vandt konkurrence

FiG

PrimeTime og svenske Grayling gik sammen om at konkurrere om sportsbrandet The North Face. Opgaven involverer også et reklamebureau.

Et af verdens største brands indenfor udstyr til outdoor, klatring, skiløb og ekstremsport The North Face, har efter en nordisk bureaukonkurrence valgt PrimeTime Kommunikation som PR-bureau i Danmark.

Bureauet vandt i samarbejde med det svenske PR-bureau Grayling, og opgaven gælder The North Face samlede PR-budget for Sverige og Danmark.

De to bureauer skal nu i henholdsvis Danmark og Sverige hjælpe The North Face med produktlanceringer, butiksåbninger, events samt rådgivning rette mod at skabe øget awareness for The North Face i hele Norden.

Det er Frej Elbæk, som sammen med Morten Lintrup står bag det strategiske og kreative oplæg for det danske marked i bureaukonkurrencen. Morten Lintrup er partner i PrimeTime.

The North Face er leverandør af autentiske, innovativt og teknisk avanceret udendørs tøj, udstyr og fodtøj. Udnævnelsen af Grayling og Primetime Kommunikation er en del af en proces med at styrke The North Face pressearbejde og brandidentitet lokalt.

“Den nordiske region er et vigtigt marked for os med en stor del af befolkningen involveret i udendørssport og udendørsaktiviteter. Samarbejdet med PrimeTime og Grayling giver os mulighed for at vokse yderligere som brand, med øget fokus på Sverige og Danmark. Vi forventer med vores valg af nye public relation partnere at styrke vores lokale lederskab på de to markeder,” siger Daniel Larsson, Country Manager i Norden og Baltikum for The North Face.

Om samarbejdet mellem PrimeTime og Grayling siger Frej Elbæk i øvrigt:

“Vi har haft en rigtig god proces sammen med Grayling. Hvor jeg synes vi har udnyttet hinandens kompetencer optimalt i forbindelse med bureaukonkurrencen. Samtidig er det vigtigt for mig at nævne, at vi i Stockholm med Ibeyostudio og i Danmark med Integral, har indgået aftaler med nogle showroom-partnere som vi kommer til at arbejde tæt sammen med, særligt hvad angår produktlanceringer. Alt sammen som led i en strategi om, at levere det samlet set stærkest set-up i henholdsvis Sverige og Danmark,” siger Frej Elbæk.