Dating-site vælger dansk bureau

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Zoosk er på få år blevet ”verdens største sociale datingforum”, og efter USA og Storbritannien er Danmark udpeget som fokusområde. Der satses på PR og dermed et dansk bureau.

Fire år gamle Zoosk er nu blandt de største datingsites i USA og en række andre lande, og sitet har over 5,5 mio. fans på Facebook.

Over sommeren har Zoosk kørt en tv-kampagne i Danmark – amerikansk skabt og britisk indrykket. Og nu følges den op af dansk PR. Danmark er blot det tredje store marked – USA og Storbritannien var de første – hvor Zoosk satser på PR.

Datingsitets fokus kommer sig af, at danskere er kendt som “early adopters og storforbrugere af sociale medier og onlinefællesskaber”.

Sådan skriver Lund Public Relations i en pressemeddelelse, og anledningen er, at det er dem, som Zoosk har valgt som dansk PR-bureau.

I første omgang er målet at få danske kvinder og mænd i alderen 25-40 år – og “med appetit på livet” – til at bruge sitet. Netop denne målgruppe efterspørger ifølge bureauet et datingsite, hvor processen er lige så vigtig som målet.

“Mens de fleste datingsites stadig mest ligner traditionelle kontaktannoncer, er Zoosk ved at skabe fremtidens onlinedating og formår at skabe en stemning i deres community, som er glad og munter og tager den sidste rest af pinlighed og desperation ud af dating. Vi tror, at danskerne vil byde det koncept velkommen med åbne arme,” siger Martin Lund Nielsen, direktør for Lund Public Relations.

Bureauets opgaver vil omfatte strategisk rådgivning, pressekontakt og sociale medier.