Den Blå Avis lancerer sin hidtil største kampagne

Peter Engholm
25@mail.dk

Handelspladsen vil skabe emotionel værdi til brandet og har sammen med Robert/Boisen skabt et kreativt univers, der har tv-premiere lørdag – og som kan ses her.

DBA (tidligere Den Blå Avis) lancerer den 23. marts sin mest omfattende markedsførings-kampagne i virksomhedens historie.

Kampagnen omfatter tv, print, online, mobil, direct mails og PR – med den nyligt lancerede app som omdrejningspunkt.

”Det ville være fristende at kommunikere app’ens funktioner, når nu vi er så glade for den. Men vi har i stedet valgt et emotionelt greb og derigennem etablere en relation til målgruppen,” siger Nikolaj Gjeding Larsen, der er marketingchef i DBA.

Målgruppen for kampagnen er forældrene i familierne.

”De unge har taget app’en til sig – således er 75 pct. af konfirmationstøjet, der er til salg, oprettet på mobilen. De unge har ikke brug for at se et tv-spot for at få øje på app’en. Vi henvender os derfor til forældrene i kampagnen, som Robert/Boisen & Like-minded har skabt,” siger Nikolaj Gjeding Larsen.

Han suppleres af Søren Christensen, partner i Robert/Boisen:

”Den nye app gør køb og salg utroligt nemt. Det budskab vil vi selvfølgelig gerne formidle med denne kampagne. Risikoen med kommunikation af teknik er imidlertid, at det kan blive koldt og ingeniøragtigt. Og da vi samtidig med kampagnen især ønskede at ramme kvinderne, tog vi udgangspunkt i en indsigt, som de fleste forældre kender til: At børn er nysgerrige og afprøver masser af interesser. Noget, der er godt for børnene, men mindre godt for pengepungen. Dette har vi eksekveret i et simpelt, men visuelt interessant univers, som forhåbentligt får DBA til at stå endnu tydeligere frem for danskerne.”

Og i afdelingen for forkortelser kan nævnes, at DBA selv står for DM- og PR-delen, ligesom virksomheden selv har udviklet app’en. Udover Robert/Boisen samarbeder DBA med PHD. Begge bureauer er valgt for et års tid siden.

To tv-spots har premiere i morgen, men kan ses her:

Links til de to TV-spots: