DDA sætter to rekorder

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Danish Digital Award vokser 10 pct. oven på sidste års indsendelses-rekord. Samtidig er juryen vokset pænt for andet år i træk. De to rekorder hænger sammen.

Prisuddelingen kunne passende hedde Danish Digital Rekord, idet antallet af indsendte arbejder til Danish Digital Award nåede sit hidtil højeste i 2022 med 392 – og dette tal overgås i år.


“Antallet af indsendelser har overgået mine forventninger, og vi har igen sat rekord. I forhold til betalte indsendelser har vi en 10 procents vækst fra sidste år,” siger juryformanden Danish Digital Award, Kim Jong Andersen. 

Han havde forventet et lavere antal indsendte arbejder på grund af tre store kriser; invasionen af Ukraine, energikrisen og inflation.

At det gik den modsatte vej, har Kim Jong Andersen dette bud på: 

“En af grundene til, at vi slår rekord, er juryen, der har delt budskabet. Konservativt sat har DDA haft et milliontal af visninger på LinkedIn i perioden op til deadline.” 

Det bringer os frem til den anden rekord: Sidste år havde DDA 253 jurymedlemmer. Det var nøjagtig lige så mange, som de fire andre danske awards i branchen har tilsammen: Creative Circle Award (117), Effie Awards Denmark (68), Rambukken (36) og The True Awards (22). Alle tal er inkl. juryledere. 

Også her slår Danish Digital Award sin egen rekord, idet der i 2023-udgaven er 299 jurymedlemmer og -formænd. 

Om selve indsendelserne siger Kim Jong Andersen:

“Vi kan se, at der kommer et stigende antal indsendelser til forretningsorienterede og tunge kategorier som digital value proposition, der nu er næsten lige så store som creative campaigns. Og kategorien the greater good er på linje med de to, så der er lavet meget arbejde derude, som gør en mærkbar og positiv forskel.”

Årets DDA-show arrangeres i samarbejde med Dansk Markedsføring og finder sted på Clarion Copenhagen Airport fredag den 12. maj.