Af Pressemeddelelse

Berlingske Tidende er meget mere end en avis. Således lyder koncernchef Lisbeth Knudsens vision, der nu fortælles gennem et nyt kommunikationskoncept.

Berlingske Tidende udvikler sig under koncernchef og chefredaktør Lisbeth Knudsens ledelse til at være meget mere end en avis, der folder sig ud på en række forskellige platforme og bliver stadigt mere interaktivt.

Det skal nu markedsføres, og til formålet har koncernens reklamebureau, DDB, fundet inspiration i noget så traditionelt som typografi og udviklet et nyt og meget grafisk baseret kommunikationskoncept.

Det centrale medie er en film, som havde premiere i går. DDB har i filmen skabt et samspil, hvor ordene på skærmen hele tiden udvikler sig i forhold til lydsiden og dermed kommunikeres et anderledes visuelt udtryk, som fortæller historien om, hvordan Berlingske Tidende i disse år er i fuld gang med en udvikling baseret på nøgleord som diversificering, involvering og fornyelse.

“Berlingske Tidende er Danmarks ældste avis med en rig historie og mange traditioner. Typografien er et markant element i fortællingen om avisens udvikling – prøv blot at lægge forsider gennem tiderne op på et bord. Man kan godt karakterisere typografi som en del af avisens DNA, og derfor har vi valgt at bruge det til rent visuelt at fortælle historien om, hvordan det traditionelle format nu bevæger sig ind i nye platforme. Typografi er både historie og fremtid, og i filmen bliver det en overraskende kontekst, hvor historien fortælles både stilrent, selvsikkert og moderne”, siger kreativ direktør Patrik Danielsson.

Ud over filmen er kampagnen eksekveret på print og online efter samme grafiske koncept.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club