DDB hyrer erfaren mediabureaumand som ny direktør

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Den nye direktør bliver medlem af ledelsen og skal medvirke til at sikre fokus på salg og effekt i bureauets kreative arbejde.

DDB udvider nu ledelsen med en ny direktør, der får titel af Business Director. Der er tale om 42-årige Jan Nielskov, der indtil 2010 var den ene af to administrerende direktører for mediabureauet MEC.

Nu vender han så tilbage til en stor bureauorganisation og opgaven er klar.

”DDBs mantra har altid været et fokus på at skabe kreative løsninger til vores kunders forretningsudfordringer, og det kræver, at vi konstant tilpasser os vores kunders behov på det område,” siger adm. dir. Pernille Gjøls-Andersen og fortsætter:

“Jan Nielskov skal med sin tunge baggrund inden for digital forretningsudvikling, mediastrategi og kommunikationsrådgivning sikre, at DDB leverer endnu stærkere  overfor vores kunder på målbar effekt. Samtidig vil Jan også få til ansvar at gøre mere eller mindre det samme internt, og se DDB’s egen forretningsudvikling efter i sømmene.”

Ud over sin mangeårige erfaring inden for medieverdenen, har Jan Nielskov i de sidste to år også prøvet kræfter med forskellige start-ups inden for den digitale verden, og DDB har da også i det seneste år gjort sig stærkt bemærket med cases med et stærkt digitalt element – Coinoffers, Krak Jagten og Faxe Kondi Spark Bold..

Specielt Coinoffers har vundet et hav af både digitale og kreative priser – men har også været effektfuld for McDonalds – og dette er en central pointe.

“Det er helt centralt i dag at have et benhårdt fokus på salg og effekt. Der er utroligt mange muligheder at vælge mellem, og det er let at se sig blind på teknologiske muligheder. Her spiller kreativiteten en afgørende rolle for at udvikle de rigtige løsninger” siger Jan Nielskov og fortsætter:

“Men vi lever i en presset økonomisk tid, og derfor er det helt nødvendigt at have et benhårdt fokus på, at løsningerne leverer en hurtig effekt og at vi hele tiden kan påvise det. Man kan ganske enkelt ikke sælge kreative løsninger til kunderne, der ikke genererer en forretningsmæssig effekt, og det er min opgave at hjælpe med til, at vi hele tiden har øjnene på den bold.”

DDB sagde før sommeren farvel til en egentlig digital direktør i skikkelse af Kim Jong Andersen, men adm. dir. Pernille Gjøls-Andersen har altså valgt at søge en noget anden type til bureauets ledelse.

“Jeg mener, der er behov for at se på digitalisering på en anden måde. Vi er alle digitalt tænkende, og skal være det. Men vores opgave skal ses bredere – nemlig at identificere den rigtige løsning til en opgave – og så finde de rigtige medieplatforme og vælge de bedste partnere, hvor vi ikke selv har kompetencerne,” siger Pernille Gjøls-Andersen.