DDB sender halvdelen af bureauet til SXSW i Texas

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Interessen for festivalen i Austin i Texas er stærkt stigende i den danske bureauverden.

South by Southwest (SXSW) blev i en årrække mest forbundet med en tech-konference. Men i takt med at teknologien vinder ind på alle niveauer i marketing, er interessen vokset betydeligt blandt danske bureaufolk.

Adskillige reklamebureauer investerer i at tage til Austin i Texas – f.eks. Advice og Robert/Boisen & Likeminded – og hos DDB har man valgt at gå all-in: Halvdelen af bureauet tager afsted til årets konference. I alt 17 mand.

Det startede sidste år, hvor kreativ direktør, Thomas Fabricius var afsted – og kom hjem begejstret.

”SXSW var en af de største øjenåbnere og inspirationskilder for mig i 2015. Det var rå inspiration og et indblik i, hvad der er muligt i dag – i modsætning til f.eks. Cannes, der mere handler om, hvad der var muligt for et år siden,” siger Thomas Fabricius.

Bureauet har så fornylig ansat Anders Wik som Head of Digital, og han har været på SXSW fire gange før.

”SXSW er som at få inspiration intravenøst. I en verden hvor alt ændrer sig så hurtigt at det kan være svært at følge med, er SXSW nok det tætteste du kommer på at få et snapshot af hvad der sker med teknologi og kreativitet det næste år,” siger Anders Wik.

Turen til Austin og SXSW er et vigtigt led i satsningen med at integrere det digitale helt ind i kernen af bureauets løsninger.

”Det er næsten umuligt at overføre den energi og alt det input du får i Austin til resten af bureauet. Ved at sende det halve af bureauet til Austin får vi et fælles referencepunkt, samtidigt med at vi får mulighed for at opleve SXSW fra mange forskellige vinkler,” siger Thomas Fabricius.

Konferencen foregår fra 11-15. marts.