Af peng

Opgave: At dæmme op for kærestevold i Grønland. DDB vandt opgaven ved at foreslå en utraditionel løsning, der var dobbelt så dyr som det oprindelige budget.

Den løftede pegefinger blev pakket godt væk, da Grønlands departement for Familie og Justitsvæsen hyrede DDB og Spoiled Productions til at forebygge udbredelsen af kærestevold. Løsningen blev nemlig reality-programmet ”Aappariippugut?!”, hvor seerne igennem tre afsnit på den grønlandske tv-kanal KNR møder tre unge par, der alle nærer ønsket om at blive bedre kærester.

Isoleret på en ø tager en vært og en psykolog dem igennem forskellige opgaver og øvelser, der sigter mod et mere trygt og tillidsfuldt parforhold.

”Vi vandt udbuddet, selv om vi foreslog en løsning, der var dobbelt så dyr som det oprindelige budget. Det kunne lade sig gøre, fordi vi søgte fondsmidler til at dække de resterende omkostninger,” siger Pernille Zillmer, Account Director hos DDB Copenhagen, til Markedsføring.

Ud over reality-serien omfattede indsatsen bl.a. dilemma-quiz og parforholdsøvelser. En undersøgelse blandt målgruppen viser at 6 ud af 10 har prøvet nogle af øvelserne fra tv-programmerne.

Se case-videoen her og programmets YouTube-side her

Kommentarer

  1. “If it feels like advertising we’re doing it wrong”. Det her føles helt, helt rigtigt. Godt tænkt af DDB.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club