DDB vinder Øresundsbrons budget

Peter Engholm
25@mail.dk

Mensch må sige farvel til Øresundsbron, mens DDB kan fortsætte en god stime: På ote måneder hedder kundegevinsterne bl.a. Codan, Arla, Pandora – og altså Øresundsbron.

Det sagde næsten sig selv, at Øresundsbro Konsortiet – bureaukonkurrence eller ej – skulle sige farvel til sit hidtidige bureau, idet Propaganda McCann er blevet skilt.

Men det blev heller ikke Propaganda – i form af Mensch – der fremover skal markedsføre broen mellem Danmark og Sverige, men derimod DDB.

Bureauet vandt konkurrencen, hvis finalefelt ifølge Bureaubiz’ oplysninger bestod af DDB, Grey, Lowe, Mensch og Ogilvy.

Hos Øresundsbron bekræfter marketingchef Nina Thestrup Wulff, at DDB har vundet konkurrencen, men hun vil vente med at kommentere bureauvalget yderligere, indtil “den formelle del er helt på plads”.

Hos DDB Danmark siger adm. direktør, Johnny Henriksen:

“Vi er glade for at vundet konkurrencen. Begrundelsen må du få fra Øresundsbron, men jeg tror, at det skyldes vores stærkt integrerede løsning – på tværs af strategi, eksekvering og – især – platforme. Det følger vores helt overordnede strategi om bredde i kompetencerne”.

Med Øresundsbron fortsætter DDB en god stime, idet bureauet på otte måneder har vundet store budgetter som Codan og Arla samt Pandora. Til gengæld må man efter al sandsynlighed vinke farvel til TDC, der som bekendt er gået i dialog med People Group.