Skal årets bedste reklame være dansk?
YouTube har ud fra sit Ads Leaderboard – og i samarbejde The Webby Awards – samlet et felt på 25 reklamer, fordelt på 5 kategorier. Det er nu op til brugerne at stemme på den, de bedst kan lide.
Reklamerne burde være kendte, for de har snit hentet over 20 mio. YouTube-visninger hver.
Bureauerne bag er ligeledes verdensberømte; Droga5, Wieden+Kennedy, R/GA … og Malling Publications.
Ja, Malling Publications med Hanne Fabricius, tidl. Mensch, som adm. direktør.
Bureauet – eller forlaget, om man vil – står nemlig bag The Unique Connection for Pandora. Filmen, der med et eksperiment viser, at alle kvinder er unikke, blev lanceret i april og var en overgang verdens mest delte reklame.
Filmen er i øvrigt instrueret af Rasmus Skousen, der er Creative Director hos Malling.
De fem kategorier hos YouTube og Webby er
- You Wish You Were In
- Restores Your Faith in Humanity
- Your Guilty Pleasure
- Gives You Feels
- Gets You Going
Mallings Pandora-film er nomineret i Gives You Feels – en kategori, der lanceres således: ’You’re not emotional. It’s just allergies. It’s sand in your eye. Vote for the ad that created the biggest feels.’