Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet har i kriseåret 2009 præsteret sit bedste regnskab nogen sinde.

“Vi skal tjene nogle penge, vinde nogle priser og have det sjovt”.

Således lød det fra Klausen + Partners adm. dir. Hans-Henrik Søndersted-Olsen, da han sidste år fortalte om bureauets regnskab for 2008.

Her tjente man godt nok penge, men bruttoavance var faldet som følge af en strategi om at flytte sig højere op i hierarkiet.

Siden vandt bureauet Den Danske Direct Marketing Pris. Det er ikke sket før, at Klausen + Partners har vundet hovedprisen ved DM-Dagen.

Og nu kan man så fortælle om bureauets bedste regnskab nogensinde: Vækst i bruttoavance, vækst i overskud og en forbedring af alle nøgletal. Det hele endda opnået kriseåret 2009.

“Jo, vi har haft det sjovt. Det er en af vores grundsøjler, at vi skal have det sjovt. Men for os se hænger det hele sammen. Man skal tjene nogle penge for at have det sjovt, og man skal vinde nogle priser for at tjene nogle penge”, siger Hans-Henrik Søndersted-Olsen og tilføjer:

“Vi har dog også knoklet som bæster”.

Han konstaterer, at det er lykkedes at positionere bureauet som et af dem, der er bedst til at levere effekt af marketingkronerne.

“Og det tror jeg er en god position i disse tider. Samtidig har vi været heldige at have en række kunder, som ikke er så konjunkturfølsomme, og dem vi har haft, der er det, har vi fået reddet helskindet gennem”, siger Hans-Henrik Søndersted-Olsen.

Nøgletal for Klausen + Partners

  • Bruttoavance 10,9 mio. kr. +5,8 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 990.909 kr. +5,8 pct.
  • Lønandel 57 (60)
  • Resultat af primær drift 2,197 mio. kr. +26,1 pct.

    (Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club