Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

New biz program har været effektivt, og bureauet har netop landet tre kunder mere.

Nørgaard Mikkelsen har i de senere år haft et par magre år, hvor bruttoavancen er faldet fra 73 mio. i 2005 til 55 mio. kr. i 2007. Den udvikling er slut nu.

Indeværende år vil godt nok ikke lande på mere end omkring sidste års niveau, fortæller adm. dir. Erik Laumand. Men til gengæld er der en klar forventning om markant vækst til næste år.

Årsag? Et new biz program, der har fungeret særdeles godt her i efteråret. Men som først vil slå igennem i det nye år.

Tidligere har man landet kæderne SuperBest og Inspiration samt fastholdt Rød Merrild. Og nu kan man så supplere med Danfoss, Din Tøjmand og Ude og Hjemme.

Danfoss er produktkommunikation – både BtB og BtC – omkring varmepumper, mens Din Tøjmand er en ny brand-platform.

Ude og Hjemme har tidligere ligget hos Nørgaard Mikkelsen, men er nu vendt hjem. I bureauoversigten for 2007 står bladet på hos Mantra, men det var et projekt, og man har ikke brugt bureauet i de seneste halvandet år.

Nørgaard Mikkelsen har været i gang med en opnormering på personalesiden, men er på plads og de nye kunder udløser ikke yderligere ansættelser.

Selvom udsigterne for 2009 lige nu er gode, så regner Erik Laumand ikke med at krisen vil gå hen over hovedet på bureauet.

“Historisk set har vi klaret os godt i dårlige tider – måske fordi kunderne søger mere sikkerhed. Men vi skal også forholde os til, at der kan være kunder, der vil skære i budgetterne og derfor vil der også i det nye år være fuldt fokus på et new biz program”, siger Erik Laumand

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club