De’Longhi henter Brad Pitt til den største kampagne i brandets historie

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Kaffebrandet De’Longhi er ude med en ny global kampagne, der er den største mediesatsning i brandets historie. Kampagnefilmen er instrueret af Damien Chazelle og har Brad Pitt i hovedrollen.

Nespresso har George Clooney. Nu har De’Longhi Brad Pitt. 

Verdensstjernen er blevet brandambassadør for det italienske kaffebrand, der i dag er ude med en ny global kampagne: ‘Perfetto’.

Kampagnen er den største mediesatsning i brandets historie. Til Bureaubiz oplyser De’Longhi, at der alene på de skandinaviske markeder investeres over 30 mio. svenske kr. – eller godt 22 mio. danske kroner – i perioden fra september til december i år.

Udover Brad Pitt er der også drysset stjernestøv over produktionsholdet. Kampagnefilmen er instrueret af Damien Chazelle, der bl.a. står bag Oscar-vindende La La Land og Whiplash. Kameraet er ført af Linus Sandgren og lyden er komponeret af Justin Hurwitz, der også begge var del af holdet bag La La Land. 

Kampagnefilmen viser en dag i Brad Pitts liv, der hovedsageligt foregår på motorcykel, og bygger op til det øjeblik, han sætter sig ned med en kop kaffe i sit hus i Los Angeles.

I en pressemeddelelse begrunder De’Longhi valget af Brad Pitt med, at verdensstjernen har en mystik omkring sin person på trods af sin kendisfaktor. Det mener man afspejler brandet De’Longhi.

“Vi mener, at Brad Pitt er den perfekte ambassadør til at gå forrest og fortælle hele verden om De’Longhi. Brad er et levende eksempel på De’Longhis ånd: modig og international og samtidig sofistikeret og elegant,” siger CEO Massimo Garavaglia i pressemeddelelsen.

Kampagnen er skabt af det kreative britiske bureau M&C Saatchi, der er leadbureau for De’Longhi internationalt, mens Karla Otto er internationalt PR-bureau. 

‘Perfetto’-kampagnen omfatter TV- og online-videoannoncering samt digital marketing, sociale medier, PR og in-store aktiviteter. Første del af kampagnen kører fra i dag og strækker sig frem til slutningen af december 2021. Planen er fortsat at investere efterfølgende, men planen er endnu ikke færdig, oplyser De’Longhi til Bureaubiz.