Ved åbningen af Den Blå Planet var der masser af presseomtale, kunderne stod i kø ved indgangen, og bilerne holdt i nogle weekender i kø helt ud på Amagermotorvejen.
Men det er to år siden, og Nordeuropas største akvarium konkluderer, at der nu skal investeres i at fastholde de flotte besøgstal og udvikle brandet yderligere.
Derfor har Den Blå Planet haft en sondering blandt en række mediabureauer, der kunne hjælpe med at professionalisere marketing- og mediaindsatsen ydereligere. Og valget faldet på Orchestra.
Tony Jørgensen, marketing- og kommunikationschef hos Den Blå Planet, siger om valget af Orchestra:
”Den Blå Planet skal på en ny rejse, hvor vi går mere fokuseret til marketing og mediaudfordringerne, og her oplever vi, at Orchestra har de rette strategiske kompetencer for os. Hertil kommer, at vi er tiltrukket af deres gennemsigtige forretningsmodel og deres seniorkræfter i den daglige rådgivning og sparring.”
Den Blå Planet har fokus på oplevelsesbaseret marketing og ønsker at være i Top5 blandt danske attraktioner.
På Orchestras kundeliste ses i øvrigt HK Danmark, Apollo Rejser, Rådet for Sikker Trafik og Boxer TV.