Bureaubiz fortsætter serien “Dén ville jeg ønske, jeg havde lavet”, hvor kreative sætter fingeren på et stykke overbevisende kommunikation, der kun har én større ulempe: At det ikke er lavet af dem selv – eller af nogen på deres bureau
Af samme grund kan Flemming Møldrup som kreativ direktør på Os heller ikke tillade sig at fremhæve La Familias arbejder, efter at de to bureauer fusionerede forrige mandag.
“Jeg ville ønske, jeg havde lavet Propagandas egenannoncer. Jeg er tekstforfatter, og deres tekstannoncer er blandt de mest udsøgte. Man tager fat i aktuelle, samfundsrelevante emner og får samtidig fortalt om bureauets egne værdier og standpunkter. Det er intelligent,” siger Flemming Møldrup.
Propaganda McCann har foreløbig produceret omkring 20 af disse egenannoncer, og Flemming Møldrup stanger komplimenter over disken til både den overordnede idé og de enkelte annoncer.
De sidstnævnte først:
“At kede sig er – tilsyneladende – sundt og konstruktivt, og det skaber plads til nye tanker. Tankevækkende i sig selv. Og modigt, som når man fortæller, hvad dansk erhvervsliv kan lære af brandet Christiania. Der er ting imellem, som vi muligvis godt vidste i forvejen, men som vi ikke havde forholdt os til. Propaganda pådutter os ikke deres holdninger, men maser sig trods alt så meget på, at vi bliver nødt til at tage stilling – og det er ikke dårligt gået af en reklame”, siger Flemming Møldrup.
Egenannoncer vil altid være i fare for at blive stemplet selvsmagende, men her havner Propaganda ifølge Møldrup ikke – bl.a. fordi bureauet nøjes med at tænke og udtrykke dem begavet i tekst, og ikke sætter faste rammer op for sit virke:
“Hvad vil man vælge som kunde: Bureauet, der lancerer en prangende strategimodel med 12-punkter, man skal igennem, et hækkeløb, 3- eller 8-kanter. Eller bureauet, der både rationelt og emotionelt beviser, at de har holdninger til tingene – og som demonstrerer stor indsigt i erhvervslivet? Propaganda gør det, vi beder vores kunder om: Kommunikerer intelligent om sig selv”, siger Flemming Møldrup.