Dentsu Aegis åbner endnu et mediabureau

Sine Patulski,
redaktionsassistent

Mediabureauet Dentsu X åbner i Danmark som led i en global udrulning og fødes ud af Magnetix. Det bliver Dentsu Aegis Network tredje mediabureau.

Mediabureauet Dentsu X blev etableret i Asien i 1999 som en del af Dentsu Aegis Network. Nu bliver Dentsu X rullet ud i Europa, Mellemøsten og Afrika, og Danmark er valgt som et af de første lande i Europa, hvor bureauet skal lanceres.

I Danmark bliver Dentsu X født ud af det digitale bureau Magnetix.

Medieafdelingen på det tidligere Magnetix er da også vokset med kunder som Royal Copenhagen, Georg Jensen, Legoland, Widex og Louis Poulsen.

Jesper Nyboe, tidligere head of media buying og optimization hos Magnetix, er udnævnt som managing director for Dentsu X.

”De sidste seks år har vi været en medieafdeling i et digitalt bureau. Det har krævet, at vi udviklede en klar kant og et overbevisende ’reason why’ for, at vores kunder ville rykke deres mediestrategi og indkøb over til os og væk fra et klassisk mediabureau,” siger Jesper Nyboe.

Han fortsætter:

”Det er gået over al forventning. I en tid, hvor kundens egne data aldrig har været vigtigere, ligger digitalbureauerne inde med en række fordele, fordi vi sidder på data fra CMS, ESP, CRM osv. De fordele kombinerer vi nu med alle de mediakompetencer, der findes i Dentsu Aegis.”

Jesper Nyboe, ny managing director for Dentsu X.

Mads Bredal, der er adm. direktør for Dentsu Aegis Network Denmark, bakker Jesper Nyboe op og byder netværkets tredje mediabureau velkommen:

”Lanceringen af Dentsu X er et resultat af 12 måneders forberedelse og en del af brandets udrulning i EMEA. Bureauets tech-tunge profil supplerer konstellationen med Carat og Vizeum perfekt, og vi har med Dentsu X styrket vores offering til de kunder, der efterspørger en komplet dataintegration i deres medieindkøb,” siger han.

Det nye Dentsu X skal fungere selvstændigt og have fokus på rådgivning, der skal dække kunderne ind på tværs af egne og betalte medier.