Af Peter Engholm 25@mail.dk

Magnetix åbner i Aarhus i 2017, og Dentsu Aegis Network nærmer sig et trecifret antal medarbejdere i byen.

For fem år siden satte  Ulrik Petersen sig bag skrivebordet på hjørnekontoret i Aarhus – og havde 26 kolleger i Dentsu Aegis Network. Gruppen havde etableret sig for at styrke den  jyske tilstedeværelse via et nærhedsprincip.

”Den jyske tilstedeværelse over for kunderne var en vigtig prioritering for os, for vi ved af erfaring, at når bureau og kunde har mulighed for at mødes fysisk, så glider samarbejdet nemmere og bedre, ” siger Ulrik Petersen, Chief Commercial Officer for Dentsu Aegis Network i Danmark og Managing Director for kontoret i Aarhus.

På de fem år er det nu blevet til over 80 medarbejdere i alt – med ”fast kurs mod 100,” hedder det – og når man kigger på konstruktionen af bureaugrupper i Danmark, så er Aarhus-kontoret den største bureaugruppe vest for Storebælt, understreger Dentsu Aegis Network i en pressemeddelelse.

ulrik-petersen

”Der er stadig masser af uforløst potentiale. Specielt fordi, at der ikke er ét af vores bureauer hvor vi tænker, at de ikke har en vækstagenda,” siger Ulrik Petersen.

Et af de tiltag, som kommer til at præge 2017 hos den århusianske bureaugruppe – og som gør målet om 100 medarbejdere i alt realistisk og nært – er etableringen af Magnetix i byen.

Det sker i forlængelse af den fusion, som Dentsu Aegis Network foretog i juli måned. Med Magnetix på holdet kan der bl.a. skrives web solutions, e-commerce og CRMN på produktporteføljen.

”Vi tror på, at der er mange flere jyske kunder, som kunne løfte deres forretning via et strategisk samarbejde med os, og med ansættelsen af 10 nye kollegaer per 1. januar 2017, styrker vi organisationen yderligere og gør klar til at fortsætte væksten,” siger Ulrik Petersen.

Ambitionen er klar: I 2019 er 115-125 personer ansat på kontoret i Aarhus.

En nøgleperson i denne forbindelse er Jakob Agersnap Korsgaard, der er udnævnt til New Bizz og Relationship Director.

jakob-agersnap-korsgaard

”Vores medarbejdere har i dag 100 pct. fokus på at servicere vores nuværende kunder. Jakobs rolle er udelukkende at fokusere på eksterne relationer samt sikre, at den viden og de services vi har i dag bliver mere udbredt,” siger Ulrik Petersen.

Fra Åboulevarden 18 håndteres kunder som Jysk, Bolia, Lego og Nobia.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club