Den 12. oktober 2020 skifter Dentsu Aegis Network navn til Dentsu. Navneændringen sker på tværs af alle de markeder, hvor Dentsu opererer, og udløser samtidig en ny organisering i tre fagområder: Media, Creative og Customer Experience (CXM).
Det vil, skriver Dentsu i en pressemeddelelse, ”sikre øget videndeling på tværs af gruppens 145 markeder, hvilket medfører, at de danske kunder i endnu højere grad kan få international inspiration og benchmark.”
100 % vedvarende energi
Sammen med navneændringen, vil Dentsu fremadrettet fokusere på andre end gruppens kunder og ansatte. Samfundsansvar bliver nemlig en væsentlig del strategien, skriver de i pressemeddelelsen, hvor der specifikt nævnes, at man bl.a. vil bruge 100% vedvarende energi på globalt plan og i undervisningsprogrammet The Code.
En anden del af samfundsansvaret går også ud på, at man specifikt i Dentsu Danmark vil dygtiggøre mindst 1.000 unge årligt inden for marketing, medier, data, teknologi og customer experience.
Fra Ulrik Petersen, CEO for Dentsu Danmark lyder det:
”Overgangen fra Dentsu Aegis Network til Dentsu markerer en ny æra for vores organisation. Vi kommer til at forenkle vores struktur og vores services, som skal gøre det lettere og endnu mere værdiskabende at være kunde hos Dentsu.”
Han fortsætter:
”Videndeling på tværs af landegrænser bliver en essentiel del af vores forretning, og det vil være med til skabe værdi for både kunder, ansatte og for samfundet. Jeg glæder mig til et endnu stærkere bånd til vores japanske forretning, som i årtier har leveret banebrydende innovation og outstanding medie- og marketingløsninger.”
Fakta
I 2012 købte japanske dentsu inc. britiskbaserede Aegis Group, og den del af forretningen, der lå udenfor Japan, fik navnet Dentsu Aegis Network.