I foråret annoncerede det amerikanske software-firma, RadiumOne, at man ønskede at styrke sin tilstedeværelse i Norden og Danmark.
I september kunne man så annoncere en aftale med DBU, der sigter på at styrke fodboldorganisationens samarbejde med fans. og nu følger så en aftale med Dentsu Aegis Network, der bl.a. rummer Carat.
Aftalen er på nordisk plan og for Dentsu Aegis Netværkets trading enhed, Amplifi, er den indgået med henblik på at supplere sin samlede ydelse inden for programmatic media buying.
RadiumOnes software vil særligt inden for RTB kampagneaktiviteter, bidrage med berigelse af social data.
“RadiumOne kommer med nye datapunkter – særligt inden for social. Vi har i månederne op til samarbejdet med RadiumOne testet løsningerne grundigt og må konstatere at RadiumOne bidrager til at løfte effekten for vores kunder,” siger Kristian Nielsen, Head of Programmatic hos Dentsu Aegis.
Tom Bang, Managing Director, RadiumOne Denmark, tilføjer, at Dentsu Aegis Networks mangfoldige kundeportefølje vil give gode muligheder for at vise, hvad softwaren kan.
“Det gælder bl.a. teknologiens evne til at bygge bro mellem Earned-/Owned Media og Paid Media. På kundernes egne websider er der en enorm deleaktivitet, der sjældent opsamles – det er blandt andet det vi kalder for Dark Social – disse data bringes nu frem i lyse,” siger Tom Bang Hansen.