Af Redaktionen

Hvad sker der, når vi får besked om at ændre vores adfærd markant? Kristina May Pries forsøger sammen med læge Imran Rashid og adfærdsstrateg Mikkel Holm Sørensen at forklare, hvorfor vi reagerer, som vi gør, når krisen rammer.

Kristina May Pries fortsætter samtalen om adfærdsdesign i kriseperioden med Mikkel Holm Sørensen, direktør og adfærdstrateg i adfærdsdesign-bureauet KL 7, og Imran Rashid, læge og forfatter til blandt andet ‘Sunde vaner, skabt med vilje’.


Du kan også lytte med på iTunes og Spotify.

Adfærdsdesign er et begreb flere og flere bureauer og virksomheder bruger. Det er ikke længere kun et fåtal, der arbejder indenfor feltet, og Mikkel Holm understreger, at han ser adfærdsdesign som en fuldstændig obligatorisk del af alle designprocesser i fremtiden. For vi har mere end nogensinde brug for at designe en verden, som er tilpasset menneskets natur.

Samtalen kommer også ind på hvad kreativitet er ift. adfærdsdesign, hvorvidt man skal kommunikere målbart eller mærkbart, hvordan man lettest ændrer en vane – og hvad Imran Rashid har døbt vor tids mennesker.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club