Design Kan … Case study – AM + Erik Magnussen

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Kristina May Pries tager i dette særafsnit lytteren med bag kulisserne i arbejdet med Erik Magnussen Design, hvor hun også kommer omkring designprocessens fire faser: Learn, Play, Make, Move.

Hvordan foregår et designprojekt i virkeligheden? Det vil Design Kan undersøge i en ny type af specialafsnit – case studies – som skal give et ærligt indblik i de kreative processer omkring udviklingen af f.eks et nyt produkt, en kampagne eller en visuel identitet.

I hvert afsnit sidder både kunde og bureau/designere med om bordet.

Sammen med Simon Nellemann, partner og kreativ direktør hos AM, fortæller Kristina May Pries i dette afsnit om deres samarbejde med Jonna og Magnus Magnussen, der begge er en del af Erik Magnussen Design. Efter Erik Magnussens død for seks år siden, opstod der et behov og et ønske om at genfortælle hans historie. Brandet, der nu ikke længere havde manden bag i ryggen, kaldte på en ny identitet og en stærkere digital tilstedeværelse.

Kristina May Pries tager os bl.a. med i designprocessens fire faser – learn, play, make, move – og fortæller om processen i arbejdet med Erik Magnussen Design.

Lyt med her:

Du kan også lytte med på Podbean, Spotify, Apple Podcast og lokalt hos AM