Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

Kristina May Pries gennemgår designprocessens fire faser i dette casestudie af Kræftens Bekæmpelse. Med som gæst er Katrine Asp-Poulsen, chef for Kommunikation & Organisationsudvikling i Kræftens Bekæmpelse, Eva Fog Bruun, brand og marketingsstrateg, samt Lucas Fisker, ass. partner/senior digital designer hos AM Copenhagen.

I dette særafsnit af Design Kan kigger vært Kristina May Pries nærmere på, hvordan designprocessen ser ud, når et brand som Kræftens Bekæmpelse skal have en ny visuel identitet. Det har AM Copenhagen netop været med til at skabe for NGO’en, der lancerede resultatet i denne uge.

Med mange forskellige målgrupper og projekter samt en digital verden, der kun bliver større, opstod der et behov hos Kræftens Bekæmpelse om at gentænke deres identitet og skabe et ensartet udtryk. Målet var at forene sub-brands – som Støt Brysterne, Solkampagnen og Knæk Cancer – med masterbrandet: Kræftens Bekæmpelse. Men visionen var også at gøre brandet mere tilgængeligt for både ledelsen og de mange frivillige involverede.

Lyt med her

Du kan også lytte med på Spotify, Itunes, Podbean og lokalt hos AM

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club