Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

I dette specialafsnit af Design Kan besøger Kristina May Pries head of design research hos Bang & Olufsen, Michael König, for at afdække virksomhedens designstrategier.

Bang & Olufsen er nærmest blevet et symbol på god lyd. Kristina May Pries fremhæver virksomheden, som et eksempel på, at designstrategier – også internt i en virksomhed – virker.

Men hvordan rammer man plet gang på gang og formår at forene æstetik, funktionalitet og forretning?

Det taler Kristina May med head of design research hos Bang & Olufsen, Michael König, der er manden mellem idé og det færdige produkt. Ifølge ham handler det om at gøre ideer håndgribelige, ved at forholde sig til mennesker gennem hele designprocessen. 

”Jeg byder ind med, hvordan er det vi skal forholde os til mennesker […] Jeg bliver det der mellemled mellem business og design. Så det går fra at være en forretningsmulighed til at det kan blive et design-brief.” – Michael König

Kristina May og Michael König kommer også ind på, hvordan man arbejder med design-thinking og branding – ikke blot ved hjælp af konsulenter – men hvordan det integreres i virksomheden.

 

 
Du kan også lytte med på Spotify, Podbean, Itunes og lokalt hos AM

Design Kan … er et branding- og designpodcast, kreeret af det grafiske designbureau AM. Dets vært, Kristina May, er CEO, brandspecialist og partner i det københavnske bureau og vil, sammen med interessante gæster, undersøge alt fra flyvske ideer til konkrete koncepter, der kan være med til at kaste lys over spørgsmålet: Hvad er det design egentlig kan?

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club