Af Kristina May Pries, CEO og partner i AM

Der bliver skruet op for lyden i denne episode af Design Kan, hvor stifter og direktør af Supersonic, Lars Mitch Fischermann, og stifter af unmute, Daniel Schougaard, sammen med Kristina May Pries gør os klogere på, hvordan man skaber en identitet gennem lyd og musik.

Lyd og musik skaber miljøer og situationer. Det danner associationer og får os til at føle, og det kan hjælpe en virksomhed med at forstærke deres budskab. Men hvad er et godt lyddesign? Og hvor stor en rolle spiller lyddesign i dag?

Det er blot nogle af de spørgsmål AM’s design- og brandingspecialist, Kristina May Pries, forsøger at finde svar på i dette afsnit, hvor hun tuner ind på alt lige fra høresansen til gråzoner i copyrightpolitik.

Lars Mitch Fischermann, stifter og direktør hos Supersonic, og Daniel Schougaard, stifter af unmute, giver eksempler på godt lyddesign, så du kan blive klogere på den ikoniske lyd, du genkender fra Danske Spil eller Mobilepay, eller på en hel musikvideo fra en Mercedes-kampagne.

Så vil du vide, hvordan man via lyd og musik, kan arbejde med en virksomheds identitet eller brand, så skru op for lyden, når der bliver lyttet til design, der kan høres.


Du kan også lytte med fra Spotify, Itunes, Podbean og lokalt hos AM.  

Design Kan … er en branding-, og designpodcast kreeret af det grafiske designbureau AM. Dets vært, Kristina May Pries, er CEO, brandspecialist og partner i det københavnske bureau og vil, sammen med interessante gæster, undersøge alt fra flyvske ideer til konkrete koncepter, der kan kaste lys over spørgsmålet: Hvad er det design egentlig kan?

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club