Lyd og musik skaber miljøer og situationer. Det danner associationer og får os til at føle, og det kan hjælpe en virksomhed med at forstærke deres budskab. Men hvad er et godt lyddesign? Og hvor stor en rolle spiller lyddesign i dag?
Det er blot nogle af de spørgsmål AM’s design- og brandingspecialist, Kristina May Pries, forsøger at finde svar på i dette afsnit, hvor hun tuner ind på alt lige fra høresansen til gråzoner i copyrightpolitik.
Lars Mitch Fischermann, stifter og direktør hos Supersonic, og Daniel Schougaard, stifter af unmute, giver eksempler på godt lyddesign, så du kan blive klogere på den ikoniske lyd, du genkender fra Danske Spil eller Mobilepay, eller på en hel musikvideo fra en Mercedes-kampagne.
Så vil du vide, hvordan man via lyd og musik, kan arbejde med en virksomheds identitet eller brand, så skru op for lyden, når der bliver lyttet til design, der kan høres.
Du kan også lytte med fra Spotify, Itunes, Podbean og lokalt hos AM.
Design Kan … er en branding-, og designpodcast kreeret af det grafiske designbureau AM. Dets vært, Kristina May Pries, er CEO, brandspecialist og partner i det københavnske bureau og vil, sammen med interessante gæster, undersøge alt fra flyvske ideer til konkrete koncepter, der kan kaste lys over spørgsmålet: Hvad er det design egentlig kan?