Af Redaktionen

I denne episode taler Kristina May og Mads Kjøller Damkjær med Isabel Aagaard, iværksætter og medstifter af LastObject, om design og udvikling af genanvendelige produkter til personlig hygiejne, som alle kender og mange har en mening om.  

At design kan koste blod, sved og tårer skal forstås helt bogstaveligt, når man taler om hvordan virksomheden LastObject har gentænkt designet af engangsprodukter til personlig hygiejne, som vatpinde, lommetørklæder og menstruationsbind, så de kan vaskes og genanvendes. En proces der ikke bare handler om udvikling af materialer, men om at støtte et fælles ønske om bæredygtige løsninger ved at ændre forbrugernes adfærd og produktrelation.

Dagens gæst Isabel Aagaard startede, sammen med sin bror Nicolas Aagaard, virksomheden LastObject ud fra et ønske om at skabe noget stort, der kunne skaleres op til at være til gavn for hele verden. Deres idé til en genanvendelig vatpind, LastSwab, blev først kendt i Danmark, da de medvirkede i Løvens Hule. De endte imidlertid med at finansiere produktudviklingen igennem crowdsourcing-platformen Kickstarter, hvilket også ud fra et designperspektiv viste sig at være en rigtig god idé.

I denne episode kan du høre Isabel Aagaard fortælle om betydninger af et tæt samarbejde med forbrugerne, og hvad bæredygtige produkter kan gøre for at ændre engangsindustrien.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club