Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Der er tomater i flasken, men hvad er der på etiketten? Den kendte og stærke mærkevare har ændret sin etiket for første gang siden 40’erne.

Glem overskriften på denne artikel og forestil dig et øjeblik, hvad der er af billeder på Heinz Ketchup?

Personlig hældte jeg til, at der ikke var afbilledet grønsager, når jeg prøvede at visualisere etiketten. Jeg så først og fremmest ordene.

Men fakta er, at der hidtil har været en syltet agurk. Det bliver ændret nu.

For første gang siden 40’erne har den verdenskendte og stærke mærkevare ændret på etiketten. Nu er der et billede af en tomat, der hænger på en stængel i stedet for agurken. Det fortæller AdAge.

“Med al respekt for agurken, der har tjent Heinz i 110 år, så er det tid til at skifte fokus over på tomaten”, siger Noel Geoffroy fra Heinz. Hun henviser til forbruger-research, der viser, at den nye tomat bekræfter den opfattelse, mange forbrugere har omkring det sunde i Heinz.

“Mens mange mennesker har nydt samgen af Heinz Ketchup, er der ikke mange, der ved, at det laves af Heinz Tomater. Det nye design med tomaten på stængel og pay-off’en “dyrket ikke lavet” understreger vores dedikation til tomat-kvalitet fra frø til flaske”, siger Noel Geoffroy til AdAge.

Med udviklingen følger Heinz i sporet på andre firmaer, der har gjort mere ud af at synliggøre den frugt eller grønsag, der ligger til grund for produktet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club