Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Fokuseringen på det digitale område har båret frugt i den første længerevarende opgave på det område.

Det grafiske designbureau Phoenix Design Aid har vundet en et-årig rammeaftale med mulighed for forlængelse op til 3 år.

Kunden er et FN-agentur, men Dennis Lundø Nielsen, der er CEO for Phonix Design Aid, kan ikke komme ind på, hvilket agentur, det drejer sig om.

”Jeg kan desværre sige, hvilket agentur, det drejer sig om. Det har jeg lovet FN og der kan være sikkerhedsmæssige årsager til det”, siger han til bureaubiz.dk.

Phoenix Design Aid har i forvejen kun FN og FN-partnere som kunder, men det der gør denne aftale specielt interessant for bureauet, er at opgaven er digital.

”For to år siden tog vi beslutningen om også at arbejde digitalt . Vi har oprettet en afdeling med specialister inden for digital projektledelse og nu har vi så fået den første ordre af længerevarende karakter indenfor det digitale område”, siger Dennis Lundø Nielsen.

Ofte er der flere bureauer, der bliver valgt til at blive samarbejdspartnere på rammeaftaler, men på denne aftale, er Phonix Design Aid eneleverandør og kan derfor se frem til et samarbejde, der over alle tre år, betyder en omsætning på 6 mio. kr.

Opgaven lyder på at udvikle webservices, dvs. bl.a. design til web, implementering og kodning.

I valget af Phonix Design Aid som leverandør har FN-agenturet lagt vægt på bureauets evne til at efterleve FN’s principper for bæredygtighed og virksomhedens ISO-certificeringer, da det giver agenturet vished om, at virksomheden efterlever en række krav.

”Der er ingen tvivl om, at hvis man som virksomhed arbejder systematisk med social ansvarlighed og vælger at efterleve FN’s principper for bæredygtighed samt en række ISO-standarder, så er FN også en mulig kunde”, siger Dennis Lundø Nielsen.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club