Danish™ er et globalt udstillingsvindue, der skal profilere og markedsføre dansk design og arkitektur i udlandet. Det såkaldte markedsføringskonsortie, der er et offentligt-privat samarbejde med bl.a. Markedsføringsfonden, Lego og Fritz Hansen, har nu valgt Spring/Summer som digitalt bureau efter en bureaukonkurrence.
Der skal arbejdes videre med en identitet og en digital tilstedeværelse for Danish™ på ddai.dk skabt af e-Types – men med et skærpes fokus.
”Vi bygger videre på den nuværende identitet og kampagnemotor – nu med et markant kommercielt sigte. Vi ønsker med sitet at få øget den internationale bevågenhed for danske virksomheder inden for arkitektur og design. Og vi vil forbedre deres muligheder for at netværke med relevante målgrupper,” siger Thit Juul, der er sekretariatsleder i Danish™, Dansk Design og Arkitektur Initiativ.
Seks bureauer blev indbudt til konkurrencen, og blandt dem, der takkede ja til at deltage, blev Spring/Summer valgt for sin ”tilgang til design og user experience, strategiske tilgang til den forestående opgave samt branche-relaterede referencer”.
Den opdaterede platform går i luften i indeværende år.