Global Marketing Director er ikke den mest almindelige titel på et dansk bureau. Men Designit er ikke et helt almindeligt dansk bureau.
Det er efterhånden oppe på 400 ansatte, det begår sig på den globale scene – og så er Designit i øvrigt blevet købt af den globale IT-koncern, Wipro.
Derfor arbejder bureauet faktisk systematisk med sin egen marketing – og det er i denne sammenhæng, at man nu har ansat Michael Rying i et nyoprettet job som netop Global Marketing Director.
Han er fundet hos B&O Play, hvor han i de sidste fire år har været Head of Online, og var før da i fire år hos Normann Copenhagen. Men Michael Rying har også prøvet at være på bureau – nemlig 1508.
“Derfor er Michael Rying et perfekt match for os. Han har siddet på kundesiden og har erfaring med at forvalte et globalt high-end brand, med et stærkt skandinavisk DNA. Og så rummer han også erfaringer med både design og den digitale verden,” siger Lasse Jensby Dahl, der fornylig blev gjort til Chief Strategy Officer på globalt plan og derfor bliver Michael Ryings chef.
I forbindelse med Michael Ryings ansættelse har Designit splittet marketing og kommunikation op i to afdelinger.
“Der er selvfølgelig tætte relationer mellem de to afdelinger, men grundlæggende handler det om, at vi tror, det vil gøre os mere skarpe og præcise i vores markedsføring, som fokuserer på design som forandringsagent i både industri og på samfundsniveau. Michael skal både strategisk og taktisk arbejde med at styrke marketing som disciplin i vores organisation,” siger Lasse Jensby Dahl.
Behov for at være tilstede
Han fremhæver, at kommunikationsafdelingen bl.a. arbejder med at styrke employer branding, rekruttering og skalering af Designit’s kreative kultur.
“Vi har fantastisk talent i Designit, som er i konstant udvikling, men vi har samtidigt en stor udfordring i at tiltrække nye talenter. Det er et internationalt fænomen, at der ikke produceres nok af den type kreative kompetencer, som vi har brug for. Derfor er det en stor opgave for kommunikation at arbejde med både vores kultur og at være til stede bredt med henblik på at positionere os i det global design miljø,” siger Lasse Jensby Dahl.
En anden problemstilling handler om en selektering af kundetilgang – noget som bliver en af Michael Ryings opgaver.
“Vi er faktisk i den situation, at vi ikke har problemer med at tiltrække nye kunder og projekter. Så vi skal være skarpe på, hvad vi vælger at bruge ressourcer på, så de matcher vores kompetencer og den værdi og forandring, vi gerne vil skabe,” siger Lasse Jensby Dahl.