Designvirksomhed vil sætte nye standarder for web-shops

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Til formålet har Normann Copenhagen indledt samarbejde med et webbureau og en CMS-virksomhed.

Ambitionerne er store bag et nyt samarbejde mellem designvirksomheden Normann Copenhagen, Valtech og Sitecore.

Projektet strækker sig over de næste 2 år og har til mål at tage webshop konceptet til næste niveau og skabe en helt unik kunde- og produktoplevelse.

Der vil konstant blive tænkt på elementer som kunde engagement, service og “social commerce”, der skal gennemsyre den endelige løsning og rykke ved grænserne for hvad en webshop er i dag.

Baggrunden er Normann Copenhagens altoverskyggende mål om at give deres kunder en unik oplevelse både offline og online. Nærvær og engagement er nøgleord for ecommerce løsning, samtidig med at der ikke må gåes på kompromis med produktoplevelsen, og det er tanken, at webshoppen skal udvikles i et samarbejde mellem Normann selv og Valtech/Sitecore.

Spørgsmålet var; hvordan man kopierer man den ultimative kundeoplevelse i butikken til at være ligeså engagerende og vedkommende .

Valtechs rolle bliver at konceptudvikle den definerede oplevelse digitalt, og er med hele vejen fra idé til design over implementering og integration af løsningen. mens platformen bliver leveret af Sitecore, som bruger samarbejdet til at videreudvikle på deres eksisterende produkt og lancere nytænkning i den gængse webshop platform.

“Det unikke ved den konstellation vi oplever med Valtech og Sitecore, er at vi har indgået et partnerskab der strækker sig over de næste 2 år,” siger Trine Pernille Lops, CFO, Normann Copenhagen og fortsætter:

“Det betyder at begge parter i høj grad er forpligtet til at få løsningen til at fungere og så har vi jo alle en stor interesse i at få succes med den nye eCommerce løsning. Den forretning der kommer ud af eCommerce løsningen kommer alle parter tilgode og det er en interessant vinkel der gør at vi alle har noget på spil.”