I Bureaubiz’ image-analyse beskriver annoncørerne deres vigtigste samarbejdspartner: 65 pct. svarer ‘reklamebureauet’, blot 4 pct. svarer ‘webbureauet’.
“Det er mit indtryk, at de virkelig savner at komme mere med i processen”, lød kommentaren fra Steen Halbye, adm. direktør fra Halbye Kaag JWT.
I går havde webbureauerne mulighed for at sige tak-for-sidst, da der blev uddelt Danish Internet Award. Og den chance greb Pelle Martin, kreativ chef i In2Media, da han gik på scenen for at modtage kampagnesiteprisen, som bureauet havde vundet for TDC Mobil.
“Hvad betyder denne pris for jer?”, spurgte konferencier Mads Brügger.
“Den betyder meget. Vi har slået de traditionelle reklamebureauer af banen”, lød svaret, der blev pænt applauderet.
Resten af arrangementet, som FDIM og Huset Markedsføring stod bag, var der mindre kant over – eller rettere, der var noget dejligt trygt og velafprøvet over det: Kulturkajen Docken i København er ved at udvikle sig til en regulær award-bygning, da både DM-Dagen, True Award og Creative Circle Award har afholdt deres seneste uddelinger her.
Og i lighed med True Award var det en vært fra DR2s “Den 11. time”, der ved DIA09 styrede både konference- og award-del.
Dansk Retursystem vandt nok engang en effektpris for sin Dåsemission, og kampagnen for Rejsen til Saturn fik Cross Media Prisen – og fulgte dermed sine to True Awards smukt op.
Årets Internet Award
- Nykredit Street Masters
- Annoncør: Nykredit
- Kreativt bureau: ClubViral
- Mediabureau: GoViral
Effektpris – søgeord
- Bruun Rasmussen Online Auktioner – Long Tail
- Annoncør: Bruun Rasmussen
- Kreativt bureau: IUM Interactive
- Mediabureau: Initiative Universal Media
Effektpris – medievalg
- Dåsemissionen
- Annoncør: Dansk Retursystem
- Kreativt bureau: IUM Interactive og Plant
- Mediabureau: Initiative Universal Media
Bannerprisen
- Jyllands-Posten relancering af Erhverv & Økonomi
- Annoncør: Jyllands-Posten
- Kreativt bureau: Zupa/ Uncle
- Mediabureau: Mediaedge:cia
Kampagnesiteprisen
- TDC – Nå mere
- Annoncør: TDC Mobil
- Kreativt bureau: In2media
- Mediabureau: Mediacom
Cross Media-prisen
- Rejsen til Saturn
- Annoncør: Nordisk Film
- Kreativt bureau: A-Film/ Philip Einstein Lipski og Starfighters
- Mediabureau: Isobar/ Vizeum Interactive
Årets mediebureau
Initiative Universal Media
Årets search marketing bureau
Outrider
Årets kreative bureau
Atmosphere CPH
Publikumsprisen
- Pengeby
- Annoncør: Danske Bank
- Kreativt bureau: Zupa
- Mediabureau: Mediacom