Man skal være noget af en ignorant for ikke at have opdaget, at der foregår noget ganske unikt i den danske kokkeverden.
Rene Redzepi har gjort Noma til verdens bedste restaurant tre år i træk, antallet af Michelin-stjerner er uforholdsmæssigt stort i forhold til landets størrelse, og der er sikkert også rigtig mange, der har opdaget, at der er noget, der hedder Bocuse D’or, hvor man kårer verdens bedste kok.
Forrige gang vandt Rasmus Kofoed fra Geranium, og i denne uge jublede Jeppe Foldager over en sølv-medalje.
Men der er også noget, der hedder Det Danske Kokkelandshold, der står for at sende hold til OL og VM. Nu vil man søge at øge kendskabet til Det Danske Kokkelandshold og det skal et samarbejde med reklamebureauet 727 i Skanderborg hjælpe med.
“Det handler om øget kendskab og det handler om at hjælpe med at skaffe sponsorer. Men det handler i høj grad også om at få nogen, der kan sparre med os, for vi er ikke ret mange til at vende ideerne, og 727 har hele paletten samt mange gode kontakter” siger Steen Slot Knudsen, der er direktør for Det Danske Kokkelandshold.
Det Danske Kokkelandshold opererer med et junior og et senior-hold. Mens man i sportens verden udtager de bedste til landsholdene, så er kokkelandsholdet mere et spørgsmål om talentudvikling.
“Det er utroligt tidskrævende at være med og det er noget, man gør ved siden af sit faste arbejde. Det kræver et enormt engagement, og når først kokke bliver etablerede og får familie, så kan man ikke trække på dem mere,” siger Steen Slot Knudsen.
727 har arbejdet med markedsføring af kvalitetsfødevarer i mange år og kender således fødevarebranchen godt.
“Når man skal markedsføre fødevarer bliver man ofte involveret i produkt- og opskriftsudvikling og her inddrager fødevarevirksomhederne typisk eksterne fagfolk – bl.a. topkokke og konditorer. Derfor kender vi en række dygtige og passionerede fagfolk som vi nyder at samarbejde med,” siger direktør Tom Elert, 727, og fortsætter:
“Og så kan man jo ikke undgå at blive imponeret, når meget unge mennesker med fuldtidsarbejde bruger al deres fritid på at vinde internationale gastronomi konkurrencer med signatur retter og nye spændende kompositioner.”