Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Marketingchef udskifter hapsdog og slush ice med lædervarer. Jobskiftet fører til, at marketing skal styrkes i begge kæder. 7-Eleven er på vej tilbage på tv.

7-Eleven mangler en marketingchef. Det er resultatet af, at kædens hidtidige markedschef, Camilla Raffnsøe, har valgt at tage imod et nyt job som adm. dir. for Neye.

Her skal hun øge det kommercielle fokus samt styrke marketing og synlighed. Samtidig fører hendes jobskifte til en ny organisation i 7-Eleven, hvor marketing også skal styrkes.

Som markedschef havde Camilla Raffnsøe ansvar for både indkøb og marketing, men adm. dir. Jesper Østergård har besluttet at splitte jobbet op i to.

“Vi er blevet større, og når vi om kort tid er færdig med ombygningen af Kort & Godt butikkerne vil der være 200 7-Eleven butikker i Danmark,” siger Jesper Østergård og fortsætter:

“Derfor har vi brug for at tildele marketing en mere markant rolle og sikre, at funktionen profileres stærkere i organisationen.”

Indkøbschefen er allerede på plads i form af en intern rekruttering. Morten Vedel har hidtil arbejdet med området, men er nu blevet udnævnt og har fået plads i ledergruppen.

Marketingchefen får også plads i ledergruppen, men her er man i gang med en rekruttering.

Sideløbende med at marketing skal styrkes i organisationen, skal 7-Eleven også være mere stringent og synlig i markedet.

For et lille års tid siden valgte man derfor at udskifte Kunde & Co med Robert/Boisen & Likeminded. Deres arbejde er blevet synligt i butikkerne, men netop nu arbejder man også på produktionen af reklamefilm, så kæden snart vender tilbage til tv-skærmen.

“Fra uge 23 begynder vi at vise reklamefilm i dansk tv igen. Tv er blevet et relevant medie for os, fordi vi har fået mange flere butikker over hele landet. Desuden er convenience ikke længere kun et must for storbyborgere, det må også gerne være let og tilgængeligt ude i de mindre samfund,” siger Jesper Østergaard.

Camilla Raffnsøe har været 3 ½ år hos 7-Eleven, men da hun blev kontaktet med henblik på at blive ny adm. dir. for Neye var hun ikke meget i tvivl.

“Det er et supergodt brand med masser af muligheder og gode værdier, så at få mulighed for at stå i spidsen for den virksomhed er et drømmejob for mig,” siger Camilla Raffnsøe.

Hun bliver chef for 37 butikker, og så er der en betydelig web-satsning på vej. Opgaven er klar – hun skal skabe vækst og øge indtjeningen efter tre år uden overskud. Men det er en ejer med en atypisk begrundelse for at ønske øget indtjening.

“Neye ejes af en fond, hvis formål er at støtte kræftforskning. Så jo flere penge, jeg kan skaffe des flere penge til kræftforskning,” siger Camilla Raffnsøe og tilføjer, at målet er at øge indtjening gennem vækst.

Derfor var grundlaget for at søge en ny adm. dir. at øge det kommercielle fokus, og hendes forgænger er fortsat i virksomheden. Han er nu blevet økonomidirektør.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club