Detailkæde ude med første TV-kampagne

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Detailkæde har for første gang valgt bureau til en landsdækkende kampagne. Se kampagnefilmen i artiklen.

Den tre år gamle detailkæde Basic & More, der sælger boligtilbehør og isenkræm, lancerer sin største kampagne til dato i samarbejde med bureauet Clienti.

Basic & Mores koncept går ud på, at man sælger nye varer fra restpartier, overskudslagre og andensorteringer kombineret med egenproduktion i 19 butikker landet over, og nr. 20 er netop på vej til at åbne.

Målgruppen udvides til kvinder i alle aldre

Kunderne, der ifølge en pressemeddelelse “har linet op i lange køer til hver eneste butiksåbning på tværs af landet”, er især yngre kvinder, som har lært Basic & More at kende gennem Instagram og Tiktok.

Basic & More vil gerne udvide målgruppen til andre aldersgrupper, og derfor lancerer man nu en kampagne, der skal sikre et bredt kendskab i den kvindelige befolkning og positionere Basic & More endnu tydeligere.

“Hos Basic & More sælger vi god kvalitet til prisen, men det er ikke kun prisen, der trækker. Det er i høj grad vores dynamiske og unikke sortiment, der er med til at skabe den spændende shoppingoplevelse, der tiltaler vores kunder. Det er den oplevelse vi gerne vil sætte fokus på med den nye kampagne,” siger Søren Bryske Larsen,  adm. direktør i Basic & More.

Clienti blev valgt i september i år som leadbureau. Det er første gang, at detailkæden samarbejder med et bureau om en landsdækkende indsats, som er den hidtil største kampagne fra Basic & More og som bliver rullet ud på egne kanaler samt TV, OOH, SoMe samt display. Desuden vil man efterfølgende lave en en kendskabsundersøgelse i samarbejede med Wilke.

Den nye kampagne, der starter i dag mandag, tager udgangspunkt i Basic & Mores koncept, og fokuserer på den værdi, som shoppingoplevelsen giver under taglinen: Mere inspiration. Mindre pris.  

“Kampagnen skal positionere Basic & More som et alternativ til de etablerede brands. Derfor er det vigtigt, at kampagnen viser den samme kvalitet og æstetik og hertil adderer den ekstra dimension, som er unik for Basic & More, nemlig prispunktet,” siger Charlotte Liendgaard Vigh, partner hos Clienti.

Hun fortsætter:

“Kombinationen af et sortiment af god kvalitet, der fornys ugentligt og et prispunkt, der gør det tilgængeligt for alle, er det, der gør Basic & More relevant for hele målgruppen. Det opsummerer vi meget tydeligt og logisk i vores tagline og balancerer det med et meget distinkt og legende visuelt udtryk, der gør at vi står meget klart ud i markedet, som dem der gør inspiration til boligindretning spændende og tilgængeligt.”

Her er filmen: