Af Peter Engholm 25@mail.dk

Inspiration søger med en ny onlinebutik at leve op til sit navn - for online-inspiration giver også fysisk salg. Ambitionen er at være blandt de førende omni-channel kæder i Danmark.

Inspiration er gået i luften med en ambitiøs onlinebutik, der dels skal inspirere på flere plan, dels skal få oplevelsen leveret sømløst uanset de enkelte kanaler.

Sitet er nyt, men det er samarbejdspartneren, Hedal Kruse Brohus, ikke – al den stund, at livsstilkæden og digitalbureauet har arbejdet sammen de seneste seks år, men med den nye onlinebutik har samarbejdet fået et nøk opad.

”Et af de to nøgleord i det nye projekt er ambitionsniveau – for ambitionen har været at sikre, at Inspirations webshop fremtræder lige så inspirerende som de fysiske butikker. En opgraderet oplevelsesshop, om du vil. Det betyder ikke kun noget for online-salget i sig selv, men også noget for de fysiske butikker. En CBS-undersøgelse viser, at 39 pct. af alle køb i fysiske butikker er researchet på nettet indenda,” siger Lars Hedal, adm. direktør i Hedal Kruse Brohus.

Han tilføjer:

”Det andet nøgleord er omni-channel, altså at kunden oplever Inspiration på samme måde, hvad enten det er på mobil eller bærbar, offline eller online.”

Denne overensstemmelse er der da blevet talt om i en del tid …

”Ja, men det er ikke sådan lige til at føre ud i livet. Hvordan efterligner man f.eks. på nettet den gode sælger? Det sker bl.a. ved at have styr på sine produktdata og sin produktpræsentation. Det kan være små, men effektive tiltag som at lade produktteksterne flyde rundt i stedet for følge rette linjer,” siger Lars Hedal.

Et af de nye elementer i onlinebutikken er social shopping, der bl.a. kobler sig på pinterest.

”Der er et betydeligt overlap mellem Inspirations målgruppe og Pinterest-brugere. Varer til hjem og bolig er noget, der er stor interesse for – noget, man taler med sine venner om, og noget, man deler på nettet. Det er oplagt at dele sin egen samling eller Inspirations collections,” siger Lars Hedal.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club