Bredbåndsselskabet Fullrate ses ofte “i en reklameblok nær dig”, men nu skifter selskabet kanal. Det sker i forbindelse med, at man nu udvider produktpaletten med mobiltelefoni.
“Vi vil ikke plastre landskabet til med reklamer, men i stedet – i fase 1 – køre aktiviteter over for vores eksisterende kunder. En typisk Fullrate-kunde har flere mobiltelefoner i hjemmet, og derfor er det naturligt at kigge på dem først. Vi kører en hardcore DM-aktivitet, hvor en række kunder modtager et sim-kort. Det er nyt for os at køre denne type kampagne – bortsat fra enkelte forsøg har vi ikke gjort det før,” siger Peter Mægbæk Madsen, adm. direktør i Fullrate.
Selv om mobiltelefoni er nyt for Fullrate, og kampagne-formen ligeså – så er bureauet identisk med dét, man valgte efter en konkurrence for godt et år siden.
“Vi har Anew, og det er også dem, der hjælper med vore mobil-aktiviteter. Det er væsentligt for os at bevare konsistensen i kommunikationen, så derfor ændrer vi ikke noget der,” siger Peter Mægbæk Madsen.
Han tilføjer, at der med hensyn til fase 2, altså at gå bredere ud, ligger forskellige scenarier i skuffen. De nye tiltag vil se dagens lys i 2012, men hvad der præcis skal ske, afhænger af den aktuelle kampagne.
“Vores tiltag vil ikke tage form af en krigsmaskine, men være styret af fornuftige købmandsbetragtninger,” siger Peter Mægbæk Madsen.