Dialog-kampagne lancerer nyt teleselskab

Peter Engholm
25@mail.dk

Fullrate går normalt bredt ud med sine budskaber. Nu snævres målgruppen ind, og man bevæger sig ind på nyt territorium– både hvad angår produkt og kanal.

Bredbåndsselskabet Fullrate ses ofte “i en reklameblok nær dig”, men nu skifter selskabet kanal. Det sker i forbindelse med, at man nu udvider produktpaletten med mobiltelefoni.

“Vi vil ikke plastre landskabet til med reklamer, men i stedet – i fase 1 – køre aktiviteter over for vores eksisterende kunder. En typisk Fullrate-kunde har flere mobiltelefoner i hjemmet, og derfor er det naturligt at kigge på dem først. Vi kører en hardcore DM-aktivitet, hvor en række kunder modtager et sim-kort. Det er nyt for os at køre denne type kampagne – bortsat fra enkelte forsøg har vi ikke gjort det før,” siger Peter Mægbæk Madsen, adm. direktør i Fullrate.

Selv om mobiltelefoni er nyt for Fullrate, og kampagne-formen ligeså – så er bureauet identisk med dét, man valgte efter en konkurrence for godt et år siden.

“Vi har Anew, og det er også dem, der hjælper med vore mobil-aktiviteter. Det er væsentligt for os at bevare konsistensen i kommunikationen, så derfor ændrer vi ikke noget der,” siger Peter Mægbæk Madsen.

Han tilføjer, at der med hensyn til fase 2, altså at gå bredere ud, ligger forskellige scenarier i skuffen. De nye tiltag vil se dagens lys i 2012, men hvad der præcis skal ske, afhænger af den aktuelle kampagne.

“Vores tiltag vil ikke tage form af en krigsmaskine, men være styret af fornuftige købmandsbetragtninger,” siger Peter Mægbæk Madsen.