Ambitionerne flyver højt hos dialog-bureauet Action Europe, der ikke bare vil drive en god forretning.
Det ser man dog ud til at kunne, for lige nu er man inde i en markant vækst, men man har rent faktisk også en drøm om at ændre verdens syn på marketing – ikke bare Danmarks eller Nordens syn.
Grundlæggende handler det om at få virksomheder til at flytte sig fra at tale TIL deres kunder til at tale MED deres kunder.
“Vi bliver ved med at bevise, at det giver langt bedre resultater. Hvis man sammenligner loyalty funnels på f.eks. FMCG brands, kan vi typisk konvertere fra ikke loyal til loyal 4 gange så hurtigt med den approach vi har i forhold til det, du nok vil kalde en mere traditionel tilgang,” siger adm. dir. Thomas Wagner og tilføjer:
“Vi har bevist det i en lang række lande i Nord og Central Europa samt nu også i Sydøstasien, og det kan ses på kundetilgangen og pipelinen.”
Bureauet oplevede et vanskeligt år i 2014/15 (regnskabsåret sluttede 30. september), men har siden oplevet, at der er kommet fuld tryk på kedlerne.
Lige nu ligger man til en vækst på 50 pct., og Thomas Wagners gæt lyder på, at bureauet vil være vokset med 10 medarbejdere om et år.
Bureauet holder til i Hellerup, men har også afdelinger i Stockholm og Malaysia.
“Vores satsning er for 95% vedkommende uden for Danmarks grænser. Derfor er f.eks. de Business Unit Directors, vi har ansat her i 2016 også internationale bl.a. med en doktorgrad i marketing fra amerikanske universiteter,” siger Thomas Wagner og fortsætter:
“Vi får nu helt andre typer virksomheder i tale på regionalt eller globalt niveau. Nyeste i butikken er f.eks. L’Oreal i Norden og Astro i Sydøstasien. Og vi er langt i processen med en række potentielle kunder i Europa, USA og Sydøstasien.”
Nøgletal for Action Europe
- Bruttoavance 20,0 mio. kr. -21,6 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 800.000 kr. -21,6 pct.
- Lønandel 78,3 (60,9)
- Resultat af primær drift -1,03 mio. kr. (+4,403 mio. året før)
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz