Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Klausen + Partners er ikke bare vokset - nøgletallene er blevet væsentligt forbedret og ligger nu på et højt niveau.

2013 endte lidt mere magert for dialogbureauet Klausen + Partners, hvor både bruttoavance og bundlinje gik tilbage. Men det blev til come-back i 2014 – og hvilket come-back.

Bureauet lagde hele 4,8 mio. kr. til bruttoavancen – lig med et plus på 37,5 pct. – og hele 2,35 mio. kr. af den fremgang endte på bundlinjen. Det giver meget stærke nøgletal, og bureauet er næsten med sikkerhed på vej fra Socialkontor-gruppen til Winwin i den årlige Bureaurapport fra Bureaubiz.

Klausen + Partners tilskriver udviklingen både øget aktivitet hos de eksisterende kunder samt stor tilgang af nye kunder i løbet af 2013 og 2014. Bureauet har i årets løb løst opgaver for bl.a. Deas, Hempel, Johnson & Johnson, Jyske Bank, MAN, Struers, Suzuki, Telia.

Resultatet ligger fint i forlængelse af, at den lille gruppe af dialogbureauet performer meget stærkt. Kombinationen af dialog-kompetence og den digitale udvikling spiller tilsyneladende rigtig godt sammen, og adm. dir. Hans-Henrik Søndersted-Olsen fremhæver da også det at tænke integreret.

”Slutkunderne derude er jo principielt ligeglade med hvilken platform en virksomhed kommunikerer på – det kan være papir, web eller mobil – hovedsagen er, at kunden får en god oplevelse. Det er her, kundeloyalitet starter – og slutter”, siger Hans-Henrik Søndersted-Olsen.

Samtidig fremhæver han fokus på at skabe målbare resultater, og glæder sig over, at bureauet står som det tredjebedste på denne parameter i den årlige imageanalyse fra MyResearch og Bureaubiz.

“Ambitionen er naturligvis at blive kendt som den bedste til det,” siger Hans-Henrik Søndersted-Olsen.

Nøgletal for Klausen + Partners

  • Bruttoavance 17,6 mio. kr. +37,5 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,1 mio. kr. +20,3 pct.
  • Lønandel 60,1 (69,1)
  • Resultat af primær drift + 3,42 mio. kr. + 215,8 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

  1. Klassiske dyder som fokus på kundens forretning, relevans for relationen i indholdet og solid eksekvering til tiden, leveres som regel af et erfarent hold. Et skoleeksempel på, at profit er et resultat, ikke et mål. Godt gået!

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club