Dialogbureau leverer meget stærk udvikling

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Klausen + Partners er ikke bare vokset – nøgletallene er blevet væsentligt forbedret og ligger nu på et højt niveau.

2013 endte lidt mere magert for dialogbureauet Klausen + Partners, hvor både bruttoavance og bundlinje gik tilbage. Men det blev til come-back i 2014 – og hvilket come-back.

Bureauet lagde hele 4,8 mio. kr. til bruttoavancen – lig med et plus på 37,5 pct. – og hele 2,35 mio. kr. af den fremgang endte på bundlinjen. Det giver meget stærke nøgletal, og bureauet er næsten med sikkerhed på vej fra Socialkontor-gruppen til Winwin i den årlige Bureaurapport fra Bureaubiz.

Klausen + Partners tilskriver udviklingen både øget aktivitet hos de eksisterende kunder samt stor tilgang af nye kunder i løbet af 2013 og 2014. Bureauet har i årets løb løst opgaver for bl.a. Deas, Hempel, Johnson & Johnson, Jyske Bank, MAN, Struers, Suzuki, Telia.

Resultatet ligger fint i forlængelse af, at den lille gruppe af dialogbureauet performer meget stærkt. Kombinationen af dialog-kompetence og den digitale udvikling spiller tilsyneladende rigtig godt sammen, og adm. dir. Hans-Henrik Søndersted-Olsen fremhæver da også det at tænke integreret.

”Slutkunderne derude er jo principielt ligeglade med hvilken platform en virksomhed kommunikerer på – det kan være papir, web eller mobil – hovedsagen er, at kunden får en god oplevelse. Det er her, kundeloyalitet starter – og slutter”, siger Hans-Henrik Søndersted-Olsen.

Samtidig fremhæver han fokus på at skabe målbare resultater, og glæder sig over, at bureauet står som det tredjebedste på denne parameter i den årlige imageanalyse fra MyResearch og Bureaubiz.

“Ambitionen er naturligvis at blive kendt som den bedste til det,” siger Hans-Henrik Søndersted-Olsen.

Nøgletal for Klausen + Partners

  • Bruttoavance 17,6 mio. kr. +37,5 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,1 mio. kr. +20,3 pct.
  • Lønandel 60,1 (69,1)
  • Resultat af primær drift + 3,42 mio. kr. + 215,8 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz