Af Emil Nørlund emil@bureaubiz.dk

Juryformand for Diamanten, Thomas Pries, er svært imponeret over årets indsendelser.

Over 100 jurymedlemmer mødtes i tordags i Hellerup for at udvælge årets bedste digitale kampagner. I år har Diamanten (Danish Internet Award) modtaget 297 indsendelser, som juryen skulle forholde sig til og udvælge en shortliste ud fra.

I slutningen af Diamantens jurydag tog Bureaubiz fat i Thomas Pries, der næsten ikke kunne få armene ned af begejstring over den kvalitet, han synes, der er i årets indsendelser.

Se Thomas fortælle her:

Udover et højt indsendelses-niveau, fæstnede Thomas sig ved en anden tendens i det indsendte materiale.

Thomas fortæller:

”Content er bare mega stort i år. Der har faktisk været så mange content-baserede indsendelser, at vi har måtte dele onlinekategorien op i shortform og longform”.

I modsætning til overfloden af content, var antallet af app-baserede indsendelser til gengæld faldet:

”Antallet af apps-indsendelser er stærkt faldende. Det er et tydeligt billede på, at man ikke bare laver en app for at lave en app, længere. Apps hører pt. mere til ovre i start-up verdenen. Det skal vi have lavet om på med tiden”, siger Pries.

Afstemningsmæssigt nybrud

I forhold til selve afstemningerne i de forskellige jury-kategorier, har der i år været nyt at spore under forårssolen. Det skyldes Diamantens nye samarbejde med det digitale bureau Colorcode, som dels har været med til at udvikle Diamantens nye hjemmeside og indsendelses-system – men derudover også har opdateret jurydagens afstemnings-system.

”I år har vi ændret vores afstemningssystem – så det er en helt anden måde, som vi går til indsendelserne på. Vi tager ikke længere bare gennemsnittet af voteringer – og så er det shortlisten. I vores nye system, kan man lynhurtigt se, om der er nogen cases, der deler vandene. Dem der gør det, altså stikker udenfor, har vi kigget ekstra nøje på”, fortæller Pries.

Man har et standpunkt, til man tager et nyt

Det nye afstemnings-system, har ifølge Thomas, afstedkommet en jurydag præget af flere diskussioner, med udgangspunkt i det indsendte materiale, end tidligere.

”Det nye system har bevirket, at vi har haft nogle super interessante faglige diskussioner, hvor mange af de utrolig kloge mennesker, som vi har her, er gået ind af døren med een holdning – og som er gået ud af døren igen med en anden holdning. Det er noget af det som sådan endag som i dag kan, og det er noget, som man sjældent møder”, afslutter Pries.

Diamanten afholdes i år den 11. maj på Diamanten i København. Arrangementet er med vilje lagt foran St. Bededag, så alle deltagere har rig mulighed for at sove længe, dagen derpå.

 

 

 

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • Bureaubot
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ daglige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev