Digital bureau henter TV 2-chef

Peter Engholm
25@mail.dk

Klean fordeler sine 25 medarbejdere i Aarhus og København – og til at varetage udviklingen af sidstnævnte kommer nu en erfaren TV 2-mand og bliver kommerciel chef.

Digitalbureauet Klean, der i 2012 indgik et strategisk samarbejde med 727, henter nu Thomas Sciavitsky Bentsen ind som kommerciel chef til at varetage udviklingen af bureauets forretning i København samt rådgive kunderne om digital forretningsudvikling.

Thomas Sciavitsky Bentsen kommer fra en stilling som Web Distribution Manager hos TV 2, hvor han har været de seneste otte år.

En pressemeddelelse betegner ham som ”en solid netværker og forretningsudvikler, med en række velkendte og kommercielt stærke projekter på CV’et”.

Selv siger den nye kommercielle chef:

”Klean er en virksomhed, der har vist, at man med fokus på agil udvikling kan komme uden om mange af de problemer, som digital projekter almindeligvis løber ind i. Min ambition er at hjælpe kunderne med at få deres forretningsmæssige ambitioner omsat til bits og bytes på nettet.”

Før TV 2 har Thomas Sciavitsky Bentsen været internet entreprenør, og kreativ chef på flere prisvindende projekter i krydsfeltet mellem traditionel marketing og digitale medier.

Han holder foredrag om bl.a. digital marketing og brug af computerspil til reklamer og til undervisning, og om hvordan mediekonvergens kan bruges til at sparke gang i en digital forretning.

Thomas Sciavitsky Bentsen har desuden erfaring fra bestyrelsesposter i både web-, reklame-, og forlagsbranchen, samt som formand for erfa-grupper under Foreningen for Dansk Internet Handel, og medlem af juryen ved e-handelsprisen.

Klean beskæftiger i dag 25 fastansatte – og 60 freelancere, lyder optællingen – og har kontorer i København og Aarhus.