Digital pris indfører sølv og bronze

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Danish Digital Award har foretaget nogle justeringer som optakt til sin anden sæson. Bl.a. at der vil blive uddelt endnu flere priser.

Danish Digital Award er på vej ind i sin anden sæson, og nu har man juryen på plads. Igen i år bliver det en stor jury med mange annoncører.

Sidste år var 65 ud af 130 jury-medlemmer fra annoncørsiden. I år er juryen lidt mindre, nemlig 118, mens over halvdelen (62) kommer fra annoncørsiden.

Juryen skal i år ikke kun uddele guld men som noget nyt også sølv og bronze i hver kategori.

Det kommer til at ske i 15 hovedkategorier (se listen nederst). Enkelte af kategorierne er skiftet ud, et par af kategorierne er helt nye, mens andre  ifølge pressemeddelelsen er gjort skarpere.

De nye kategorier er Storytelling og Visual Design, mens Omnichannel har skiftet navn til Customer Experience. Desuden er sidste års kampagnekategorier samlet i een kategori: Campaign of the year, hvor man ifølge juryformand Kim Jong Andersen vægter resultater højere end kreativitet.

Som noget nyt i år er der endvidere 3 specialpriser: Digital company of the year, Digital Partner of the year og Digital profile of the year. Samtidig er man gået væk fra personpriserne fra sidste år, som f.eks. bedste projektleder og bedste designer.

Perioden for indsendelse af arbejder er fra 4. december – 15. januar og prisoverrækkelsen finder sted i umiddelbar forlængelse af GroupMs teknologikonference NEXT M den 4. marts 2016.

Kategorier:

  1. Being social
  2. Content creation
  3. Customer or citizen experience
  4. New start-up technology
  5. Building business
  6. Campaign of the year
  7. Branded utilities
  8. Platform & systems
  9. Game changer
  10. Video production
  11. Storytelling
  12. Best use of data
  13. Digital branding
  14. Visual design
  15. Experimental