Digital satsning skal give Disney bedre dialog med seerne

FiG

Satsningen er skandinavisk og samarbejdspartneren er valgt efter en bureaukonkurrence.

Det blev Naked med Stockholms-kontoret som lead, der vandt opgaven at hjælpe Disney Channel med at løfte kanalens tilstedeværelse i de digitale kanaler.

Satsningen er skandinavisk og er et led i at etablere en løbende seerdialog for bedre at kunne leve op til dagens forbrugerbehov, samt at støtte programlanceringer, eksisterende kanalindhold og overordnet varemærkekommunikation.

Disney Channel består i Norden af tre tv-kanaler – familiekanalen Disney Channel, Playhouse Disney for førskolebørn og deres forældre, samt Disney XD, der viser komedie- og actionserier for børn og unge, og som er den eneste kommercielle kanal i udbuddet.

Nakeds opgave indbefatter at skabe en digital kommunikationsstrategi og -oplæg for de respektive kanaler i Sverige, Norge og Danmark, som skal fungere som en integreret del af den øvrige markedskommunikation.

Inden for aftalens rammer ligger også udfordringen i, via nettet, at knytte de eksisterende markeds- og tv-aktiviteter bedre sammen, for at øge forbrugernes kontaktflader, både til de individuelle produktioner og til kanalvaremærkerne generelt.