Digitalbureau henter ny adm. direktør hos reklamebureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Et app-bureau hentede direktør hos digitalbureau – som på sin side har fundet sin nye adm. direktør hos et reklamebureau, nærmere bestemt Republica.

I en anden artikel på Bureaubiz fredag fortæller vi om app-bureauet Shape, der til jobbet som direktør for bureauets nye kontor i Zürich har fundet sammen med Rasmus Viemose, som hidtil har været adm. direktør i digitalbureauet Contentcube.

Det efterlader så et hul hos Contentcube.

”Vi har længe vidst, at Rasmus og familien ville udleve deres udlandsdrømme. Men selvfølgelig er vi ærgerlige over at miste ham som kollega. Rasmus har gjort en kæmpe forskel i Contentcube. Han skar til og rettede op, da der var krise, og påbegyndte rejsen fra udelukkende at være underleverandør af kode til i dag også at være lead digitalbureau for adskillige slutkunder, som vi leverer strategi, kreativitet og kode til i én samlet løsning”, siger Laura Jul, der er partner og kreativ direktør i Contentcube.

Og netop denne udvikling fra kun-kode til også-digitalbureau gør, at Contentcube er gået målrettet efter en person med stor erfaring fra bureausiden – og, tilføjer Laura Jul, med ”stærke kompetencer inden for strategi, kommunikation, relation og selvfølgelig forretningsudvikling”.

Valget er faldet på Martin Graeser, der gennem de seneste otte år har arbejdet med digital kommunikation og strategiudvikling for både danske og internationale kunder.

Med udnævnelsen til adm. direktør må Martin Graeser siges at have gjort lynkarriere, for på CV’et de seneste fem år står der Responsive, Gorm Larsen & Zornig, Klausen + Partners og Republica – og det er på det sidste bureau, at han forlader en stilling som digital dialogchef.

Selv siger Martin Graeser:

”Jeg glæder mig meget til at komme i gang hos Contentcube. De skiller sig ud fra de traditionelle bureauer, fordi de har startup i blodet og bor sammen med i alt 70 tech-nørder. Det er virkelig et innovativt miljø, og man kan tydeligt mærke, hvordan den digitale adfærd og udvikling i huset har indflydelse på alt fra forretning og strategi til kreativitet og produktudvikling.”

Contentcube blev etableret i 2005 og har siden arbejdet som digitalt bureau for bl.a. Danske Spil, Nike, Miljøministeriet, Sony, Kræftens Bekæmpelse og Royal Copenhagen. Contentcube er en del af Sortedam Ventures, der har etableret Echo.it, Evertale og Opeepl, og som har været med til at stifte Founders House – et kontorfællesskab for web og mobil start-ups. Sammen med Sortedam Ventures har Contentcube otte medarbejdere.