Af Peter Engholm 25@mail.dk

Bureauet er ikke kendt, men det er kunderne - og bureauet er stort: Pentia fik i 2014 bl.a. Danske Spil, TDC og BoConcept som kunder - og ansatte derefter: Fra 45 til 70 medarbejdere.

Bureaubiz har i sin snart syvårige levetid været tre personer – og de samme tre, vel at mærke. Så her giver en headcount ikke den store mening. Det gør den til gengæld hos digitalbureauet Pentia. Ikke nødvendigvis et kendt bureau, men bestemt et stadig større ét af slagsen:

Ved årsskiftet talte man sammen og kom frem til, at bureauet det seneste år var vokset med en tredjedel – og fra et ret højt udgangspunkt; fra 45 til 70 medarbejdere.

“I en tid, hvor branchen er i vækst igen, er vi glade for, at vi har kunnet tiltrække så mange dygtige medarbejdere,” siger HR-chef hos Pentia, Lars Nilsson, i en pressemeddelelse.

En stærkere satsning på UX og Design samt åbning af et Aarhus-kontor står bag en del af rekrutteringsbehovet, men størstedelen er ansat inden for kerneområderne frontend- og backend-udvikling. Dertil kommer – ikke at forglemme – en række nye kunder, bl.a. Danske Spil, Folketinget, TDC, Via og BoConcept.

Med ansættelse af yderligere tre medarbejdere i januar fortsætter Pentia rekrutteringen i 2015, og bureauet forventer at runde 90 medarbejdere inden udgangen af i år.

Pentia blev stiftet i 1998 af fem dataloger fra Københavns Universitet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club