Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Tre topfolk heriblandt en marketingchef i Indeks Retail, der står bag Bog & Ide og Legekæden, er blevet fyret på grund af manglende succes på nettet.

Indeks Retail, der ejer Bog & Ide samt Legekæden har ikke fået godt nok tag i onlinehandlen og kommunikationen med kunderne. Det er baggrunden for, at man nu har fyret tre topfolk – herunder marketingchefen.

Det skriver Jyllands-Posten i dag.

De fyrede er adm.dir. Henrik Christensen, kædechef i Legekæden Lars Østergaard og marketingchef Peter Kjeldsen.

Om baggrunden for fyringerne siger bestyrelsesformand Michael Meyer til avisen:

”Vores direktion har været der i rigtig mange år. De har gjort mange fornuftige ting, men vi har flere stærke kæder med et godt net af fysiske butikker og vi har haft mindre succes med at rulle det ud og indtage det digitale univers. Det er noget alle i detailhandlen skal forholde sig til og det er det, vi har taget konsekvensen af.”

Han siger endvidere til avisen, at opgaven for den nye topchef er at fokusere på nethandlen og kommunikationen.

“Der er mange, der er interesserede i vores butikker og følger os tæt, og blandt dem er der mange, som siger nej til reklamer i form af fysiske kanaler. Vi skal simpelthen blive bedre til at kommunikere med vores kunder.”

Økonomidirektør Steen O. Hansen er midlertidigt konstitueret som adm.dir.

Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi, p. 4

Kommentarer

  1. De frivillige kæder er ikke klogere end deres medlemmer. Og det er ikke lige digitalt der står først for der. Men man kan jo ikke fyre medlemmerne…

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club