Digitalister og designere arbejdede sammen hos Pravda

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet vil gerne prale med et site for Innovationsagenterne, hvor man har satset på at kunne tilbyde en samlet løsning for teknologi og design.

En af udfordringerne for digitale bureauer er, at de ikke har den grundlæggende kreative og brandingmæssige forståelse, som historisk har ligget hos reklamebureauerne.

Man har haft teknologien og indsigten i den nye verden, men i takt med at den bliver mere udbredt stiger fokus på, hvad man egentlig gør ved sit brand, når man går digitalt.

Derfor ser man flere klassiske bureauer mikse det digitale mere ind i branding-arbejdet, og hos århusianske Pravda har man f.eks. oprettet en digital afdeling.

Nu praler bureauet så med en løsning, der netop bygger på kombinationen af designere og digitalister.

Det drejer sig om udviklingen af en ny visuel identitet til Forsknings- og Innovationsstyrelsens Innovationsagenter.

Mens Pravdas designere skabte logo og grafiske elementer, stod digitalisterne i Pravda Digital for udvikling og usability på det redesignede website.

“Det faktum, at Pravda og Pravda Digital arbejder dør om dør, gjorde overdragelsen af design og budskaber væsentligt nemmere. Pravda Digital har givet os et brugervenligt site, som er en fornøjelse at vise frem. Så alle forventninger er indfriet,” siger kommunikationskonsulent Jane Hagelskjær fra Teknologisk Institut.

Sitet kan ses her