Digitalt budget flytter fra Zupa Recommended til In2media

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Et af Danmarks største pensions-selskaber samler sine digitale aktiviteter hos et enkelt bureau. Selskabets reklamebureau-partner er upåvirket.

Danica og In2media er et relativt nyt bekendtskab – men dog ikke spritnyt, for man har allerede samarbejdet i nogle måneder, og bureauet står bag Danicas App ”Mobil Pension”, hvor kunderne, via deres personlige profil, kan tilgå egne data og se investeringshistorik og dækning visuelt.

Men nu udvides samarbejdet. Danica har ved siden af samarbejdet med In2media også brugt Zupa Recommended som digitalt bureau, og nu samler man opgaverne hos In2media, der således bliver Danicas digitale partner og strategiske rådgiver på området.

”Som et af Danmarks største pensionsselskaber skal vi være i stand til at formidle pensionsmulighederne og informere danskerne om dette forholdsvist komplekse område. Derfor har vi teamet op med den mest relevante leverandør på markedet, som vi mener kan bistå os med strategisk rådgivning og udviklingen af vores digitale tilstedeværelse,” siger Mads Ravn, marketingschef hos Danica Pension.

Han understreger videre, at det var ønsket om at samle de digitale opgaver, der betød et farvel til Zupa Recommended – ikke utilfredshed med samarbejdet.

Danica arbejder på reklamebureau-siden med Robert/Boisen & Likeminded, men Mads Ravn vil ikke gøre nogen af bureauerne til lead.

“Det afhænger af opgaverne. Er det et projekt, der starter digitalt, så er In2media lead – men Robert/Boisen kan blive involveret. og vice versa. Selvom det digitale fylder mere og mere, så er der stadig produkter og services, der kræver en markedsføring, som gør det naturligt at starte hos vores reklamebureau,” siger Mads Ravn.

Danica Pension vil hen over efteråret og ind i det nye år samarbejde med In2media om en række nye projekter, alle med fokus på at bruge den digitale kanal aktivt omkring dialogen og rådgivningen af deres kunder.