Digitalt bureau bliver lead på markedsføring af haveredskaber

Peter Engholm
25@mail.dk

Gardena, der leverer kvalitets-haveredskaber i 80 lande, har valgt DigitasLBi Nordics som globalt bureau for brandkommunikation og digital.

Det er forår, og haveredskaberne skal findes frem – eller der skal købes nye af slagsen. Her kommer Gardena måske ind i billedet, og i den forbindelse kommer DigitasLBi helt sikkert ind i billedet.

For at sætte digital i centrum for alle marketing- og kommunikations- aktiviteter har Gardena valgt DigitasLBi Nordics som globalt bureau for brandkommunikation og digital.

På spørgsmålet om, hvorfor den internationale producent af haveudstyr har valgt et digitalbureau til at stå i spidsen for den samlede brandkommunikation, siger Laurent Van Hoestenberghe, VP Brand & Marketing Gardena Division i Husqvarna Group, i en pressemeddelelse:

”Gardena er dedikeret til at skabe stærke kundeoplevelser på tværs af alle touchpoints, og her er digital nøglen. Vi vil give vores kunder relevant og værdiskabende indhold, der gør livet som haveejer sjovere. Samtidig er det vores mål at effektivisere marketingaktiviteterne på tværs af 80 markeder.

Vi valgte DigitasLBi som partner, fordi de kombinerer indsigt og kreativitet til at skabe fantastiske brugeroplevelser, og samtidig har de både den internationale erfaring og den forretningsforståelse, der er nødvendig for at skabe kommercielle resultater.”

Thomas Busk, Chief Commercial Officer i DigitasLBi Danmark, supplerer:

”Gardena forstår det digitale potentiale – og deres kunder sætter pris på kommunikation, indhold og services, som vejleder og engagerer på tværs af købsprocessen. Det er, hvad vores fælles rejse repræsenterer.”

Det første projekt i partnerskabet er Gardenas globale 2015 cross-media kampagne.