Digitalt bureau har udviklet portal til “uge sex”

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Konform har udviklet portal til årets uge sex-kampagne. Det er første gang, at Sex & Samfunds kampagne får sin egen undervisningsportal.

Når Sex & Samfund tidligere har udviklet undervisningsmateriale til Uge Sex-kampagnen, har skolelærere skullet downloade en ordentlig stak pdf’er, for at få fingre i materialet.

I år har Sex & Samfund entreret med Konform, som har udviklet en undervisningsportal, der gør det nemt og overskueligt at finde undervisningsmaterialerne.

Også selvom der er ikke færre end 52 komplette undervisningsforløb og 326 øvelser til børn og unge i grundskolen og på ungdomsuddannelserne.

“Vi har især haft fokus på materialevisningen og filtreringen, da det er helt afgørende, at underviserne der benytter portalen nemt kan finde de materialer, som passer til deres elevers alderstrin, niveau etc.
Selve tilmeldingsflowet har også været vigtigt for os at optimere, da der er mange målgrupper til portalen og det er vigtigt at tilmeldingsflowet ikke bliver en hindring for at materialet når ud til underviserne,” siger creative director Rasmus Keller fra Konform.

Temaet for dette års Uge Sex er sociale medier og 11.500 undervisere har tilmeldt 480.000 elever.

Portalen findes her