Digitalt bureau investerer i auktionsportal

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

En ny portal skal hjælpe danskerne med at forhandle om priserne på dyre designmøbler. Vertica har valgt at investere i selskabet.

Et bureau skal selvfølgelig tro på sine kunder. Men det digitale konsulenthus Vertica har taget skridtet videre i forbindelse med et helt nyt site. Bureauet har ganske enkelt investeret i selskabet bag en helt ny auktionsportal.

Samtidig har man gjort det muligt for medarbejderne at få andele i den nye virksomhed som led i Verticas årlige overskudsdeling.

Portalen hedder Bestemt.dk og er en slags omvendt auktion for designermøbler. Det foregår således, at forbrugerne vælger det designermøbel, de ønsker, og angiver den pris, de vil betale for det. Herefter kan møbelhandlere byde ind, hvis de vil acceptere kundens pristilbud.

Bag selskabet står Jesper Emborg, der er leverandør af designerprodukter og om baggrunden for at investere i selskabet siger Jeppe Hansen, direktør i Vertica:

”Hos Vertica er vi optagede af e-handel og innovation. Jesper Emborgs idé om en online portal med designermøbler, hvor kunden selv bestemmer prisen, var tilpas kreativ til, at vi straks sagde ja til at være med.”

Vertica har bidraget til udviklingen af forretningskonceptet og den digitale platform til Bestemt.dk.

Idéen til Bestemt.dk fik Jesper Emborg fordi han gang på gang blev mødt med butikkernes frustration over, at kunderne tog rundt til mange forskellige møbelbutikker for at skaffe den bedst tænkelige pris, inden de foretog et køb.

”I dag bruger forbrugere ofte lang tid på at researche, hvor de kan få den bedste pris på et designermøbel. Den proces har vi gjort digital og forenklet, så kunderne kun behøver gå ét sted hen. Vi har allieret os med certificerede danske møbelhuse og garanterer, at Bestemt.dk kun sælger ægte designermøbler til den bedste pris”, siger Jesper Emborg.